MAKLUMAN: Sila layari blog ini dengan menggunakan Mozilla Firefox untuk mendapatkan paparan yang lebih baik dan menarik. Untuk muat turun Mozilla Firefox, klik di sini.

Buat Ustaz Hakimi - Al-Mumtaz

Wednesday 27 May 2009

Sebagai pembakar semangat kumpulan nasyid Ustaz Hakimi yg akan bertanding di Festival Nasyid Peringkat Kebangsaan sempena MTQ nanti, saya tujukan karya ni buat kumpulan nasyid sekolah Ustaz Hakimi iaitu Kumpulan Al-Mumtaz. Semoga dapat membuat persembahan yang terbaik nanti dan berjaya mendapat johan, insyaAllah....




Read more...

KARYA BUAT SAHABAT SAYA - USTAZ RASYIDDIN



Saya hadiahkan karya saya yang tak seberapa ni buat sahabat yang telah banyak membantu saya iaitu Ustaz Rasyiddin Mohd.

Read more...

BENGKEL PEMBINAAN SOALAN IHTIFAL j-QAF NEGERI

Sunday 17 May 2009


Maaf banyak2 kepada sahabat2 dan semua pengunjung kerana saya tidak berkesempatan utk meng"update"kan blog ni dengan karya terbaru. Saya baru je selesai dengan Bengkel Pembinaan Soalan untuk Ihtifal j-QAF 2009 Peringkat Negeri P.Pinang yang bertempat di Langkawi baru2 ni. Ini merupakan tahun ke-4 saya terlibat dengan bengkel pembinaan soalan utk Ihtifal j-QAF peringkat Daerah dan Negeri di bawah Sektor Pendidikan Islam, JPN P.Pinang.

saya, Ustaz Faizal dan ahli bengkel yang lain

rakan-rakan sebengkel

Namun dlm kesibukan saya terlibat dgn bengkel tersebut, alhamdulillah saya berpeluang utk belajar dgn sahabat saya serba sedikit tentang "basic" dlm penggunaan Adobe Photoshop utk menyerlahkan lg tulisan khat yg ditulis. Di sini saya paparkan hasil karya saya yg telah diedit dengan menggunakan Photoshop.

Read more...

KARYA BUAT USTAZAH ROSNI

Sunday 10 May 2009


Karya yang diminta oleh Ustazah Rosni Mad Saleh (Kak Cik) utk dijadikan sticker pada laptop. Terimalah seadanya...Maaf atas kekurangan...

Read more...

PERTANDINGAN KHAT - MTQ PENDIDIKAN KHAS PERINGKAT NEGERI P.PINANG

Thursday 7 May 2009

Saya bersama barisan hakim khat yang lain.
Duduk dari kiri: pakar khat yg tidak asing lagi, Ustaz Zuhud, Cikgu Abdul Latif.
Berdiri dari kiri : Ustaz Zubir dan saya.



Pada 7.5.09 telah berlangsungnya Program Kokurikulum Tilawah Al-Quran Pendidikan Khas (murid yg bermasalah dlm pembelajaran, penglihatan & pendengaran) Peringkat Negeri P.Pinang yg bertempat di Sk Pokok Sena, Kepala Batas. Saya telah diamanahkan oleh JPN utk menjadi salah seorang hakim bagi Pertandingan Khat Kategori Junior/Senior-murid "BD" (masalah pendengaran).

Melalui pemerhatian saya, walaupun murid2 ini mempunyai kekurangan dari segi pembelajaran dan pendengaran, namun mereka telah dianugerahkan oleh Allah dengan kemahiran yang lain. Ada di antara mereka mmg berbakat dalam menulis khat bahkan tulisan mereka ada yg lebih cantik dari murid2 normal. Tahniah buat adik istimewa ini...

Apa yg lagi menarik bagi saya ialah majlis ini telah dapat menemukan saya dengan rakan2 seperjuangan dlm khat dan "pakar2" khat Pulau Pinang seperti Ustaz Zuhud, Ustaz Hasrul dan Cikgu Latif. Kami sempat bertukar2 pengalaman dan ilmu tentang seni khat.


semasa pertandingan berlangsung

seorang peserta yg. berbakat

Adik yang "comel" sedang khusuk menulis

Antara hasil tulisan peserta

Ustaz Zuhud sedang menilai hasil tulisan peserta



Read more...

KARYA DARI US ILHAM BUAT SAHABAT SAYA - HAKIMI

Monday 4 May 2009


Untuk tidak menghampakan sahabat saya, Us Hakimi, saya telah meminta pertolongan dan jasa baik sifu khat saya iaitu Ustaz Ilham utk menuliskan nama HAKIMI MD. SAID dlm khat thuluth sbg tanda persahabatan.

Tidak lupa juga, ucapan terima kasih ditujukan khas buat Us Ilham di atas kesudian beliau menghasilkan karya yg sgt cantik walaupun beliau sibuk dgn urusan peribadi dan kerja. Semoga Allah menambahkan lagi kemahiran Us Ilham dalam menulis khat.
Amin...

Read more...

USRATI JANNATI

Sunday 3 May 2009


Sekian lama x berkesempatan utk menulis, kalini baru berpeluang utk menghasilkan karya yg tak seberapa.

Read more...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP