MAKLUMAN: Sila layari blog ini dengan menggunakan Mozilla Firefox untuk mendapatkan paparan yang lebih baik dan menarik. Untuk muat turun Mozilla Firefox, klik di sini.

"Talk" Motivasi Cuti sekolah

Thursday 18 December 2008

Alhamdulillah, pada 17hb Disember 08 (Rabu) aku telah selesai menyampaikan "talk motivasi" kali kedua yang bertempat di Al-Tartil Center, Machang Kelantan (abg aku punya kelas pengajian Al-Quran&Fardhu Ain). Ni sbg pengisian aku dalam cuti sekolah. Talk kali ini bertajuk "Peranan&Tanggungjawab Pelajar". Peserta seramai 80 orang yg terdiri dari umur 5 tahun sampailah darjah 6.

Aku bukanlah penceramah atau pakar motivasi yang hebat Tapi berbekalkan sedikit pengalaman yang ada sepanjang aku terlibat dgn program motivasi bersama-sama dengan "ASA Explore Training&Consultancy"(sebuah syarikat konsultan) dan juga pengalaman bersama-bersama dengan pelajar2 di sekolah, aku gunakan sebaik mungkin dlm membantu adik2 untuk memberi suntikan motivasi kpd mereka. Mudah-mudahan, dengan apa yang disampaikan dapat memberi sedikit kesan buat mereka utk menjadi pelajar yang berjaya.

Aku memilih tajuk yang agak "simple" tp bagiku ia mempunyai maksud yg agak "besar". Apabila adik2 & para pelajar betul2 faham akan tanggungjawab mereka sebenarnya maka dari situlah akan terpancarnya jati diri&hala tuju mereka. Peranan sbg hamba Allah,tanggungjawab terhadap ibubapa, guru-guru dll...




0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP